Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O rybách a lidech v Opavě

  Tak jsem byl letos poprvé jako rybář na řece Opavě (Opava je od Krnova řeka Opava, předtím Opavice). 

 

 

 Předtím jsem chytal na Bečvě, Opava pro mě byla velkou neznámou a po dřívějších zkušenostech poněkud chudou, je totiž taková.. ehm..menší.. No nešť, žiju v Opavě (městě!!), tak teda ryby v Opavě (řece!). Paličák nepoučený jsem se nikoho na nic neptal a první zkušenosti-nic moc. Opava (řeka!!) je hezká, Moravice nádherná, od května jsem za celý měsíc chytil pouze štiku rovných padesát, jinak hrouzky, oukleje, plotice a malou ostroretku, nějakých dvacet cenťáků. Jenže tlaky na mě sílily. Pořád chodíš na ryby, ale nic nedoneseš na brutvan!! No jo, nerybáři. Pro ně rybář rovná se masař, ale pro mě je důležité chytat, ne chytit.

Jeden známý byl dříve rybář, od toho jsem v hospodě pochytil nějaká rybářská místa, kde by se daly chytat ostroretky. Jel jsem na Moravici do Kylešovic. Nádherná čistá řeka, staré stromy kolem ní, paráda! Od soutoku s Opavou (řekou!!!) po nový splav v Kylešovicích mimopstruhovka. A přinesl jsem domů ostroretky kolem pětatřiceti, konečně rybář, ojoj..  Nejdříve dvě, pak tři, pak pět. Ale Opava (řeka kruci!!!) mě lákala, protože to k ní mám čtvrthoďku pěšky. O téhle řece mám zprávy od místních rybářů z internetu. Rybáři si na ni vesměs  stěžují, protože je tam málo ryb a vůbec, radši chodí na Stříbrné jezero alias Sádrák. Jsou z nich kapraři, k vodě je to autem jen pár metrů, nahodí těžké pruty na těžké kapry a leháro odpočívka. Ostatní ryby nějak neumí a ani je to nezajímá. Rozumím jim, pro ně je rybařina hlavně útěk od ženy. Ale rybařina je pro mě aktivní chytačka na řece, ne pasivní povalování na Sádráku s lahváčem.

Takže jsem z Moravice přešel zpátky na Opavu, už poučený od kámoše z hospody, který má kámoše rybáře, který je na tom podobně jako já. O rybách přemýšlí. Patnáctka silon, lehká čtyřmetrová teleskopka a jde se na to. Výsledky na Opavě (!!! J) se dostavily. Cejni, kapři, karasi, parmy, okouni, štiky, ostroretky… V úterý jsem chytil mimořádně velkou ostroretku, celých třiačtyřicet cenťáků, skvělá  ryba. Co s ní? Pustit? Ech.. Přemek by si ji vzal. Tak jsem se hnul od vody s panímámou ostrou a doma jsem ji uvrhl do bezživotí, pak jsem jí jen vyndal vnitřnosti, šupiny a hlava taky byly na svém místě, na víc nebyl čas, honem k Přemkovi. Předal jsem mu ji mezi dveřmi a fičel dál. Přešla středa, přišel čtvrtek a taky Přemek, potkali jsme se na vernisáži. „Ty, já jsem ji ještě nesnědl, je veliká a nádherná. Zkouším ji oživovat,“ uvítal mě. Strnul jsem. „Ale… ta ryba… nemá vnitřnosti!!“  Chviličku se na mě díval a pak odtušil: „To nevadí.“      

Autor: Marek Kupec | pátek 23.9.2016 10:39 | karma článku: 14,42 | přečteno: 416x
  • Další články autora

Marek Kupec

Babiš zdražil pivo!

Prvního prosince zavřeli dvě mé oblíbené hospody. Prý drahý nájem a navíc EET, staré servírky nestíhají kvůli novým vymoženostem.. Tak co to je??

3.12.2016 v 13:21 | Karma: 30,76 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Ostatní

Marek Kupec

Feederový proutek a obří šupináč

Kruci, doma jsem zapomněl foťák. Člověk s sebou z domu vláčí věci, že je to o strach, co kdyby náhodou na nic nezapomněl. Futrál na pruty,pruty, rybářské doklady, občanka, brýle, krabičky na nástrahy, kyblík na návnadu, konvička,

26.10.2016 v 11:51 | Karma: 12,48 | Přečteno: 140x | Diskuse| Ostatní

Marek Kupec

Castrův experiment před pětatřiceti lety

Tak si to připomeňme, V roce 1980 Fidel Castro povolil uzdu a nechal Kubánce krátce opustit ostrov, kam jinam než na Floridu. I když mohli Kubánci vyrazit někam jinam, vybrali si logicky USA vzdálené nějakých 80 kiláků.

12.9.2016 v 10:50 | Karma: 21,48 | Přečteno: 785x | Diskuse| Ostatní

Marek Kupec

Husajn kontra Zeman

Nemám rád prezidenta Zemana, vysokého komisaře OSN Zaída Husajna znám jen matně, takže si na něj nemůžu utvořit názor. Ale to, že nemám rád Zemana, není podstatné.

6.9.2016 v 12:20 | Karma: 36,47 | Přečteno: 1255x | Diskuse| Ostatní

Marek Kupec

Řeka bez času

Ta řeka tajemná je ideální. Lesy. Čirá voda. Rybářův sen. Občas kolem ní procházejí místní, párkrát za rok znalí přespolní. Chytal jsem v té řece a jsem z ní perplex.

5.9.2016 v 11:56 | Karma: 11,06 | Přečteno: 187x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 37
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 863x
Jsem redaktor, píšu do médií cca 18 let, poprvé Opavský a Hlučínský Region, pak Naše Opavsko, Týdeník Ostrava a třeba Mediafax.

Seznam rubrik